CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

الأربعاء، 16 يوليو 2008

وقفت في ذهول و شرود

وقفت و وقفت معي دقات قلبي

وقفت وقفة يصعب على الانسان تحملها

نظرة يمينا و يسارا فلم اجد احد

حاولت ان الملم نفسي و اتابع سيري

لكن كيف لي ان اتابع المسير بدون قلبي

و حتى فكري تالم لحالي و مشى

كيف لي انا امشي جسدا بدون روح

كيف لي ان اترك مكان روحي

نعم روحي لقد تركتني و ذهبت

ذهبت و ليتني اعرف اين ذهبت

ذهبت و بدون اذن و لا سبب

اه لو تدري روحي بحالي

بكى قلبي و دمعت عيني

انتظرت كثيرا عودة روحي

و انا في انتظاري لمحت نورا بعيد

دق قلبي من جديد و ابتسم

سالت من يا ترى ذاك النور

قالوا تلك نور جاءت تنور حياتك

رقص قلبي و غنى مرحبا بروحي

مرحبا بنور حياتي

2 التعليقات:

Maha Shahen يقول...

ميرسى ميرسي يا قلبي مش عارفه اقولك ايه
انا ما بصدق بقى حد يكتب عن نور اقول طبعا علي طول انا
ولو حتاى قال نوروا النور
انتى عارفه اقول نورى كفايه وكدا هنعمل ماس بقى كفانا ربنا الشر
انتى هتقضى مع صحبتك كل الايام ولا ايه ارجعى بقى يا بنتى مكنتش سفريه دى
فى ناس تانيين هنا مستنينك تنورى وتهلى عليهم بجديد من كلماتك الرائعه الجميله
اللي بتدخل للقلب دون استئذان

*الطالبة عفو الله *زوزو يقول...

هو فعلا و مين غير مجاملة المقصود بنور انتي ربنا يخليكي لياو يحفظك يا رب
انا جيت اهو